flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ЗВІТ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ОПИТУВАННЯ

30 вересня 2016, 16:44
ЗВІТ
ПРО ПРОВЕДЕННЯ ОПИТУВАННЯ
Відповідно до Рішення Ради суддів України від 12.05.2016 року № 35 з метою визначення та оцінювання рівня задоволеності відвідувачів якістю роботи суду в Кам’янському районному суді Черкаської області в період з 12 по 23 вересня 2016 року було проведено анонімне опитування громадян - відвідувачів суду щодо оцінки рівня організації роботи суду шляхом анкетування.
Метою  опитування є оцінювання якості роботи суду, що в свою чергу є важливим аспектом адміністрування діяльності суду та дає важливу інформацію для прийняття поточних та стратегічних рішень керівництвом суду, що спрямовані на вдосконалення функціонування суду як установи та покращення задоволеності громадян роботою суду.
         Інформація про опитування була розміщена на веб-порталі та на стенді в приміщенні суду, а також на першому поверсі було розміщено скриньку для анкет та роздруковані анкети.
В опитуванні взяли участь 53 респонденти різної вікової категорії , зокрема:
віком від 18 до 25 років – 13,3 % ;
віком від 26 до 39 років –41,5 % ;
віком від 40 до 59 років – 37,7 % ;
віком від 60 років та старше – 7,5 %.
Серед опитаних респондентів – жінки (49,1 %), а чоловіки – (50,9 %).
                Рівень освіти в респондентів також різнився від середньої та неповної середньої (45,3 %), базової вищої (22,6%) до повної вищої освіти (28,3%).
22,6 % становлять респонденти, які мають вищу юридичну освіту.
         З числа респондентів 56,6 %  проживають в населеному пункті Кам’янка, де саме і розташований суд, інші – 43,4 % мешкають в інших населених пунктах.
         Більшість з опитуваних в суді представляють себе особисто (79,2 %), а решта інших осіб (20,8 %).
         На запитання щодо майнового стану респонденти в анкетах зазначили, що 5,8 %  вважають себе бідними, 22,6 % - вважають себе нижче середнього статку, 67,9 % - вважають себе людьми з середнім статком, а 3,7% респондентів не можуть визначити свій статус.
                Для більшості опитаних (45,3%)вони перший раз були учасниками судового процесу, ще 35,8 % респондентів мали попередній досвід участі у судовому процесі та були учасниками процесу від 2 до 5 разів, а решта респондентів (18,7 %) були учасниками судового процесу 6 та більше разів.
Серед опитаних найбільше учасників цивільного процесу (75,5 %), значно  менше учасників інших процесів : кримінальний – 11,3 %, адміністративний – 7,5  % та справи про адміністративні правопорушення -5,7 %.
У більшості опитуваних на момент проведення опитування справи перебувають на розгляді (49,1 %), справи було завершено – 39,6%, у 11,3 % респондентів розгляд справи в суді ще не було розпочато.
Щодо обізнаності з роботою суду та суддів в цілому респонденти визначили так : цілком обізнані (20,8%), загалом обізнані (37,7%), майже не обізнані (26,4%), зовсім не обізнані ( 11,3 %) та код невідповіді зазначили (3,8 %).
Щодо  якості  роботи Кам’янського районного суду Черкаської області, то респонденти оцінили її так : 41,5 % - на «відмінно», 56,6 % - на добре та 1,9 % - не визначилися.
Другий блок анкети – Основна частина – оцінювання за вимірами якості.
Відповідаючи на питання анкети щодо доступності суду більшість респондентів(67,9 %) вважають, що будівлю суду знайти легко, а решта             32,1 % вважають, « що швидше так».
На питання «щодо перешкод у доступі до приміщення суду через обмеження охорони» -  більша частина респондентів (96,2 % ) зазначила  «Ні», а решта (3,8%) зазначили «так».
На думку більшої частини відвідувачів суду (50 %)  люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду, решта (38,3 %)  вважають, що більш-менш безперешкодно  і 11,7 % вважають, швидше так безперешкодно.
А ось послугами адвоката можуть собі дозволити скористатися не всі, зокрема: 26,4% - відповіли «цілком ні», 20,6 % -  відповіли «швидше ні»,  24,5 % - вважають «більш-менш», 18,7 %- відповіли « скоріше так» і 10 % відповіли « цілком так».
Також респонденти відзначили, що графік роботи канцелярії суду цілком надає можливість вчасно та безперешкодно вирішувати справи в суді, отримувати потрібну інформацію як особисто, так і засобами зв’язку, та інформаційні стенди з інформацією розміщенні зручно та наповнені повною мірою інформації.
 Більшість опитуваних (63,7 %) оцінюють роботу суду на «добре», а решта (36,3 % ) на «відмінно».  
Респондентам було запропоновано оцінити наявність певних рис характеру, які працівники апарату суду проявили при спілкуванні із ними, а також оцінити наскільки такі працівники старанно працювали та не допускалися помилок, які б призводили до переробки документів чи порушення строків.
Серед опитаних відвідувачів 91,2 % погодилися з тим, що працівники суду працювали оперативно  та не припускалися помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків, відзначають доброзичливість та повагу, бажання допомогти з боку працівників апарату незалежно від соціального статусу особи, а також професіоналізм працівників апарату та знання своєї справи.
Одним з найважливіших критерій для суду є дотримання  строків розгляду справ, що впливає на оцінку якості роботи суду.
На період проведення опитування розгляд справи було завершено у 39,6 % респондентів.
Отже, за результатами оцінювання даного критерію респонденти відповіли наступне :
61,9 % респондентів вважають, що засідання по їх справах розпочиналися вчасно;
33,3 % респондентів вважають, що скоріше засідання по їх справах розпочиналися вчасно;
14,3 % респондентів вважають, що засідання по їх справах розпочиналися більш менш  вчасно.
Повістки про  виклик до суду та повідомлення про розгляд справи вчасно отримали більша частина респондентів, а саме 81 %.
Респонденти також оцінили сприйняття роботи судді та 90 % визначили  та впевнено підтвердили, що для суддів є характерним незалежність та неупередженість при розгляді справ, суддя надає можливість сторонам обґрунтовувати свою позицію, дотримується процедури розгляду справ та є обізнаним та підготовленим до справ, виявляє коректність, доброзичливість та ввічливість до сторін судового процесу.
 
Отже, з результатів опитування респондентів можна зробити висновок, що зв’язок суду з відвідувачами налагоджено та анкетування дозволяє оцінити якість роботи суду в цілому, роботу та її результати суддів та працівників апарату на «добре».